אפשר לחיות חיי נצח \\ חני וינרוט

ומה אני לומדת מהדברים? שאפשר להגשים את חלום חיי הנצח
חני וינרוט No Comments on אפשר לחיות חיי נצח \\ חני וינרוט

הדיוק בפסוקים המלמד על הקשר בין יוסף ליעקב אבינו? הסוד שהוסתר מיעקב והאפשרות לחיות חיי נצח | פינה שבועית מתוך הספר "שבת שלום חני"

ומה אני לומדת מהדברים? שאפשר להגשים את חלום חיי הנצח
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יש הרבה מה לקרוא ולהחכים בפרשת השבוע אבל אני בעיקר מחפשת רמזים ל"ויחי", עצה איך לחיות את החיים.

בפרשה מסופר לנו שאחרי מיתתו של יעקב, אחי יוסף דואגים שעכשיו ינקום בהם יוסף על שהתעללו בו ומכרו אותו לעבד בעבר, והוא מרגיע אותם ומסביר להם שאין לו כל כוונה לנקום בהם. כי למרות שהם לא היו בסדר, הם למעשה היו השליחים של אלוקים להביא אותו למצרים. גם בפרשה הקודמת וגם פה אנחנו רואים שיוסף חף מתחושות נקם ויש לו אמונה פשוטה שכל מה שקרה, קרה לטובה.

וכך כתוב בפרשה: "וַיֹּאמֶר לְיוֹסֵף הִנֵּה אָבִיךָ חֹלֶה" [מח, א] – כלומר, בא שליח ואמר ליוסף, שיעקב אביו חולה. ומכאן ראיה, שיוסף לא היה רגיל להיות אצל יעקב (ולכן הוצרכו לשליח לספר לו על מצב יעקב). ומדוע לא היה רגיל להיות אצל יעקב? מבואר, שיוסף פחד תמיד שמא ישאל אותו יעקב איך הגיע למצרים וכו', ואז יצטרך לספר לו שמכרוהו האחים וכו', מסיבה זו של דרכי שלום, נמנע יוסף מלשהות באופן תדיר אצל יעקב. מדברים אלה עולה, שיעקב כלל לא ידע עד סוף ימיו על המכירה!

ומה אני לומדת מהדברים? שאפשר להגשים את חלום חיי הנצח אבל בתנאי שאהיה כמו יוסף, שלא אתן לנקמנות, פנקסנות והתחשבנות עם העבר שלי, עם אנשים שהיו שליחים להרע לי.

העובדה שיעקב עד סוף ימיו לא ידע מה עשו בניו ליוסף מלמדת אותי שהאמת והשלום לא תמיד הולכים ביחד. גם אם יש לי אמת שהיא אמיתית לגמרי, לפעמים בשביל השלום אני אוותר עליה.

הלוואי ונזכה כולנו להיות בבחינת "ויחי".

שתהיה שבת טובה, שנהנה מהמשפחה, שנזכור שכולם שליחים של אלוקים בחיים שלנו,
חני

רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



0 תגובות